Laatste nieuws van 6/11/22:
Velen van jullie probeerden online een beroep in te dienen. De operatie was ingewikkelder dan verwacht. We ontdekken dat deze zaak alleen in hoger beroep kan worden uitgevochten.
1932works financierde de belasting van 100 euro... Er loopt een beroepsprocedure. Vrijwilligers kunnen zich melden om deze velden te verdedigen in een vergadering met de deputatie Vlaams-Brabant in Leuven. Vrijwilligers?
De bouwvergunning voor het nieuw bestemmingsplan "Drie Linden" is verlopen: 4 gebouwen op de velden tussen Aston Martin en het industrieterrein Keiberg. Ontwikkelaar Resolve uit de regio Antwerpen heeft de eerste steen nog niet gelegd vanwege de materiaalkosten die uit de pan lopen.
De gebruikelijke truc wordt toegepast: verlenging van de bouwvergunning met 2 jaar. Resolve vraagt een wijziging van de bouwvergunning aan om een raam, kolommen en een trap te verplaatsen...
Het dossier betreft enkele stedenbouwkundige aanpassingen aan het gebouw KM04 dat gedeeltelijk zal worden ingenomen door AKZONOBEL, bekend van Levis, Trimetal, Sadolin, Sikkens, enz... Om een onbekende reden wordt hun opleidingscentrum in Vilvoorde verplaatst naar onze velden. Lang leve de geur van verf!
Twee spuitcabines voor de carrosseriebouw zijn gepland, opslag van 5000L industriële verven, oplosmiddelen en verharders, 500L in spuitbussen.
We betreuren:
- in het huidige dossier van het openbaar onderzoek wordt niet ingegaan op de risico's in verband met gevaarlijke producten en milieuvergunningen. (Akzonobel opleidingscentrum)
- Risico van oplosmiddeldampen voor de dichtstbijzijnde huizen (Moeshof)
- Verlaten gebouwen worden niet ver van de Belgicastraat gesloopt, waarom daar niet bouwen en een Seveso-bedrijf dichtbij de huizen vermijden?
- Het project met 4 gebouwen moet in zijn geheel worden herzien, aangezien de mobiliteitsstudie verouderd is. Het Vlaamse Gewest zal de aansluiting van de Woluwedal op de Ring wijzigen, er komen geen opritten meer naar de Henneaulaan. De Belgicastraat zal dus een aanzienlijke verkeerstoename moeten verwerken. Het is niet mogelijk om 4 gebouwen met 360 parkeerplaatsen toe te voegen.
- Bovendien is aan de Belgicastraat een hotelproject met 400 kamers gepland. Het mobiliteitsonderzoek voor dit project houdt hier geen rekening mee.
- De weg tussen de twee rotondes is niet breed genoeg voor het toenemende verkeer. Om veiligheidsredenen moet deze worden verbreed met een voetpad en een fietspad. Het KM04-gebouw moet 10 m naar het westen worden verplaatst om de toekomstige wegverbreding mogelijk te maken.
- Het technisch dossier van het KM04-gebouw voldoet niet aan de brandnormen voor de opslag van gevaarlijke stoffen (sprinklers, brandafzuiging, enz.).